torsdag 25 juni 2009


Oj! Jag har läst ett så bra stycke ifrån en tjejs blogg.
Måste bara kopiera det och skriva det här.

Självförtroende...
"det tar evigheter att bygga upp och på bara ett par sekunder kan det försvinna."
det är så det brukar låta, tycker det är mest tjejer som blir påverkade av sitt utseende, igentligen varför behöver det vara så? och jag säger inte att killar inte heller blir påverkade för det blir dom, men det är mest tjejer. varför?
jo för blir mest nertryckta, av varandra och killar.. "fan vad tjock du är, hahah skoja bara" men man tar inte det där som ett skoj, dom där orden skaver sig in i huvudet på en och man undrar är jag verkligen så tjock? och så går man runt och tänker så, det är bara ett exempel.
asså det är sjukt många kränkningar här på blogg.se tillexempel, ba "jävla fjortis, fan vad ful du är", den som skriver det till en, vad tänker den? tror den verkligen att den personen som den skrev till ska ändra på sig? kommer den personen operera sig så den blir vacker i dina ögon? nej, det kommer den inte göra.
så varför ska man klaga på andras utseende? säga att dom ska ändra sig? för om alla skulle ändra sig, då skulle alla se precis likadana ut tillslut? och vem har bestämt att man ska se ut precis så? det är sjukt helt enkelt..
när ni kollar er i spegeln, tänk då att ni är vackra för bara om ni får in det i erat huvud så kommer ni att bli mycket gladare och må mycket bättre än att gå och tänka negativa saker om er själva låt ingen trycka ner er, för den som gör det, det är den som är ful och inte ni..."


Exakt så skrev hon. Det är kopierat rakt upp och ner. Jag tycker kanske inte att allt är så jätte bra skrivet, en del stavnings fel och några missade punkter här och där. Men det ska jag inte klaga på. Jag tycker det bästa hon skrev var det där med de elaka kommentarerna hon påpekade. Det är så sant! Personen i fråga som blir utsatt kommer inte alltid kunna ändra sig, hon eller han ser ut så och så är det bara. Jag förstår inte heller hur en person som kommenterar saker om en annans utseende tänker. Jag tror inte precis att den som gör det skulle våga säga något sånt i verkligheten till den personen. Det är så fegt så jag tycker mest synd om dom som gör det. Jag förstår inte hur en annan person kan må bra av att göra någon annan ledsen genom att kränka en så, genom att sjunka så lågt. Nej det är hemskt!
Ville bara skriva det. Hoppas att folk nu tar åt er av detta. Av både det jag skrev nu och det den andra tjejen skrev. Hennes blogg heter "sofierikzson.blogg.se".

Tack för mig!

- Moa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar