torsdag 23 juli 2009

HEMSÖKT HUS


Jag sitter nu hemma hos Henke.
Har sovit här inatt...
Haha, det var egentligen inte tänkt så men nu ska ni få höra varför det blev så.

För att göra en lång historia kort så var det så här:

Jag sitter hemma vid datorn klockan var kanske runt halv 7 sådär,
då jag plötsligt hör ett kraftigt skrapande längs med golvet i vardagsrummet intill.
Eftersom jag var ensam hemma så började jag spekulera i vad det kunde vara...
Jag smög mig iallafall försiktigt in i vardagsrummet då naturligtvis skrapandet upphör.
Jag förstod ingenting men intalde mig själv att "jag inbillar mig bara" jag upprepade den meningen hundratals gånger för mig själv och började tro att jag faktiskt inbillade mig.
När jag då plötsligt hör att någon slår riktigt hårt i ytterdörren. Jag hoppade upp och kastade mig ner på golvet och höll för ögonen.
Jag insåg ganska snabbt att jag var tvungen att sansa mig..
Jag rusade då istället till telefonen för att ringa mamma, inget svar naturligtvis..
Jag ringer då Tomas och som tur är svarar han..
Han ber mig lugna ner mig och säger att det är ingen fara. Även om det spökar så kan dom inte göra mig illa.
Aha, tänkte jag då.. det var ju lugnande. ELLER INTE! jag blev ju ännu mer räddare när nu Tomas sagt att det spökar. Usch.
Iallafall så ringer telefonen då. Det var Elin...
Hon sa att hon, josse och vickan skulle titta förbi en sväng. Tack och lov tänkte jag!
Efter två timmar dök de upp och då berättade jag såklart hela historien.
De tyckte förstås att det var jätte spännande och vi bestämde oss för att köra "anden i glaset".
och för er som inte vet vad det är så är det så att man kallar till sig andar i huset för att prata med dom.
Jag har hur som helst aldrig kört de, men det funkade verkligen..
och ju längre vi körde de desto mer brusade vi ju upp varandra.
Herregud, jag var helt vettskrämd. Eller ja, det var vi väl alla.
Tillslut iallafall när vi bestämt oss för att sluta med "anden i glaset" så stannar det en bil utanför huset!!
Åherregud, Alla höll på att skita ner sig.. vi sprang runt som galningar när vi då såg en manliggestalt gå ut ur bilen och imot min ytterdörr.
Vi kom på att vi inte låst dörren och vi var nu livrädda.
Dörren öppnas iallafall och in kommer.... HENKE! :O
"Va??!?!?!" säger alla ikör.
Fyfan... var jag med i en skräckfilm på riktigt eller?
Nära iallafall... Haha, jag földe med henke hem till han då och så skjutsade vi hem alla de andra.
För jag vågade fan inte sova hemma i mitt eget hus längre.

Så nu vet ni varför jag är hos henke och inte hemma.
Ska nog inte hem heller förens mamma och dom kommer hem.
Så om det är någon i frövi som vill träffa mig så är det ju bara att säga till. Haha.

Nu blev kanske inte den här långa historian som jag skulle göra kort så kort längre men skit samma. När jag började berätta kunde jag inte hejda fingerspetsarna. Kanske lika bra de. Så jag fick skriva av mig lite. Det är väl därför man har en blogg också? ;)



Nu ska jag vara lite motsägelsefull. En bild där jag ser riktigt kåt ut passar ju inte så jätte bra..
Så här har ni en iallafall!



- Moa.

2 kommentarer: