tisdag 6 januari 2009

äter pyttipanna med en sprudlande fart

sitter just nu hemma vid köksbordet och väntar på att pappa ska komma hem
vart är du far?
förhoppningsvis så kommer han väl hem snart och då så blir det raka spåret hem till Elin.
Min trogen vän och ingen fiende. [v
----------------------------------------------------------------------------------------------



TOVE NAEVE
nu ska jag skriva ner några välvalda ord om en vän som bor långt långt bort.
så långt bort att jag inte fått sett henne på 3 år.
egentligen ligger inte ditt hem så pass långt bort att vi inte alls kan ses
men av någon anledning har våran vänskap runnit ut i sanden.
den här tjejen är en tjej som det kommer ta tid att glömma bort.
hon kom mig nära in på livet som ingen annan tidigare gjort.
jag lät mig själv vara ärlig i hennes sällskap, jag berättade saker för henne som ingen annan fick veta.
jag hade aldrig tidigare älskat en vän så innerligt förut, hon blev som en syster för mig.
vi träffades varje dag och mitt hem var alltid öppet för henne när hon inte ville gå hem.
vi bodde nära. vi bodde intill varandra.
sen kom den dagen då min vän flyttade, vart tog hon vägen?
inget svar på toves telefon och inga möbler i hennes dåvarande hus.
det gick en tid och det började pratas om att "den nya tjejen flyttat"
jag blev skärrad, det kan inte stämma?
men jo, en dag fick jag tag på tove. hon bodde inte kvar.
jag kände ilska, jag kände hat, jag kände saknad.
jag ville ha henne tillbaka.
och det vill jag fortfarande.
sen den dagen har inte vi träffat på varandra något mer.
och jag önskar varje dag att jag någon gång får se henne igen.
min älskade tove, min vän.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar