lördag 10 januari 2009

biokväll

Igår missades premiären av "Wallander - Hämnden".
Så jag och Henke satsar på den idag istället.
Väldigt mysigt om du frågar mig , sen kanske vi satsar på fin middag hemma innan :)
med något slags mört kött till kanske , ?
vi får se, lutar åt det iallafall.
Med en härlig potatisgratäng till. (nu vattnas det i munnen på mig..)
Nu sitter jag hemma hos mig, klockan är 11:33 och henke har givit sig av på fotbollsträning.
Då tänkte jag att en mamma dag skulle inte sitta fel, men jo det det skulle det tydligen.
Mamma gav sig precis av ner på stan med sin vännina Annelie. Jaja, Have fun!
När hon kommer hem ska jag tvinga henne till ett parti tävling i sång, Singstar.
Känner verkligen för det, inte ofta. Sjunger nämligen hellre själv, på egen hand, utan spel.
Men vad gör man inte för att få umgås med sin mor , ? kan det bli trevligare, tror knappast så.
Jag hör någon greenday låt i bakrunden nu, Tomas och Oscar tittar på "surf's up" det är någon film, handlar om pingviner tror jag? jaja, So what.
Nu ska jag fortsätta snora för mig själv, är jätte förkyld. Var tvungen att gå hem från skolan igår pågrund av okoncentration. Jag blir alltid okoncentrerad på saker och ting när jag är förkyld. Speciellt när man är iskolan, för då krävs ju verkligen koncentration av en själv.
Man ska ha huvudet på spiken hela dagen, om man nu kan säga så.
Men just nu så vet faktiskt inte jag om mitt skolarbete bara försämras av min förkylning.
Det är mycket hemma nu också som jag inte känner mig tillfreds med.
Skulle göra mycket för att få ta ett break ett tag ifrån verkligheten och åka på semester någonstans långt bort med en nära vän eller min pojkvän. Det skulle göra mig gott tror jag.
Men nej Moa, vakna! nu lever vi i sverige, det är skolplikt och jag är inte rik nog att kunna ändra på någon lag inte, inte klyftig nog heller. Så det är skolan som gäller.
Men så nu blir det dags att kanske bädda sängen och duscha och fixa lite, kan behövas.
Vill ju vara snygg ikväll när man ska in på bio.
Ha en underbar dag alla, förvånas inte av ett och annat inlägg till denna dag.

Loove Moa Ericson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar