onsdag 25 mars 2009

Nationella, Engelska.

Har precis haft Nationellt i Engelska.
Gick förvånadsvärt bra faktiskt, helt paff själv.
Jag skrev om min pappa, hur livet är kring oss och om mitt beslut om att flyta därifrån.
Jag hoppas verkligen att det gick så bra som det kändes för jag hade nog givit mig själv ett MVG eller iallafall ett VG, får jag nu ett ruttet skrynkligt G så ska jag tamme fan ta och bli emo.
Eller nej, nu får jag inte överdriva.. Inte emo kanske.
Men ni kan ge er tusan på att jag kommer bli besviken. Som jag kämpat med denna uppsats, ni skulle bara veta. Satt kvar sist och skrev häcken av mig. Svetten rann och armhålerna stank. Eh a, typ. Jag grät till och med en tår när jag skrev, det måste ju tyda på att min uppsats är värd att få ett högt betyg, eller är det några som misstycker? (...) tänkte väl det!

Nu sitter jag i biblioteket som många andra dagar i skolan och skriver lite i min blogg och kollar lite på facebook och andra sidor. Frida Wennius är förstås här med mig, det är hon alltid i biblan. Hon sitter nu och och för fingrarna i hårbotten, det kanske kliar där, vem vet.
Hon sitter och biter på sin dragkedja som håller kragen uppe på tröjan, hon sitter och små ler. Kanske är det något roligt hon ser på sin dataskärm, vad vet jag.. jag har alldeles för ont i ryggen och är egentligen alldeles för ointresserad för att ens bry mig om att kolla. Därför så vänder jag om blicken ifrån henne. Väljer att istället koncentrera mig på annat. Men vadå? Frida stör igen.. Visar upp en ful liten knöl hon har på sin hand, hon ser ledsen ut när hon visar upp den, "kolla här" säger hon. Sen vänder hon sig bara och återgår till sitt bitade på dragkedjan och hennes små leende. Hon babblar om One tree hill. Hon verkar inte förstå att inte jag sett längre än till avsnitt 10 på säsong 5, för hon väljer ändå att berätta att Lindsey och Lucas gifter sig.. Ååh!


Nej nu slutar jag att blogga, det blir så rörigt nu i biblioteket, några 7:or kommer in och små tjattrar som aldrig förr. Får nästan nervskador.

Hej och hallå och hejdå! Ha en underbar morgon, hörs senare i eftermiddag eller ikväll.
Eran önskad bloggerska Moa.

2 kommentarer: